Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
  1. Accueil
  2. Université de Neuchâtel
  3. Publications
  4. Knowledge-oriented argumentation in children
 
  • Details
Options
Vignette d'image

Knowledge-oriented argumentation in children

Auteur(s)
Perret-Clermont, Anne-Nelly 
Institut de psychologie et éducation 
Arcidiacono, Francesco 
Institut de psychologie et éducation 
Lamas-Breux, Stéphanie 
Institut de psychologie et éducation 
Greco, Sara 
Institut de psychologie et éducation 
Miserez-Caperos, Céline 
Institut de psychologie et éducation 
Date de parution
2015
In
Scrutinizing Argumentation in Practice, John Benjamins, 2015///135-150
Mots-clés
  • children’s argumentation
  • reasoning
  • knowledge-oriented argumentation
  • communication
  • social interaction
  • children’s argumentat...

  • reasoning

  • knowledge-oriented ar...

  • communication

  • social interaction

Résumé
This paper analyzes children’s argumentative discussions centered on the resolution of cognitive tasks, starting from the hypothesis that children’s interventions are more complex and complete than usually described in psychological research on argumentation skills. Our results can be viewed as a possibility to reconsider the usual school situations in which children’s argumentative skills are assessed in order to better understand the social, relational and emotional conditions that support argumentation in children.
Identifiants
https://libra.unine.ch/handle/123456789/5635
_
10.1075/aic.9.08per
Type de publication
journal article
Dossier(s) à télécharger
 main article: Perret-Clermont_Anne-Nelly_-_Knowledge-oriented_argumentation_20160902.pdf (1.78 MB)
google-scholar
Présentation du portailGuide d'utilisationStratégie Open AccessDirective Open Access La recherche à l'UniNE Open Access ORCIDNouveautés

Service information scientifique & bibliothèques
Rue Emile-Argand 11
2000 Neuchâtel
contact.libra@unine.ch

Propulsé par DSpace, DSpace-CRIS & 4Science | v2022.02.00