Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
Logo du site
  • English
  • Français
  • Se connecter
  1. Accueil
  2. Université de Neuchâtel
  3. Publications
  4. Apprendre une langue dans l’interaction verbale
 
  • Details
Options
Vignette d'image

Apprendre une langue dans l’interaction verbale

Auteur(s)
Py, Bernard 
Institut des sciences du langage et de la communication 
Date de parution
1996
In
Bulletin VALS-ASLA, Association suisse de linguistique appliquée (VALS-ASLA), 1996/63//11-23
Résumé
The articulation of foreign language learning and its actual use in face-to-face communication is a central theme in language teaching studies. If the very existence of this articulation is not questioned, one may however wonder about the discursive and cognitive mecanisms that make it up. This reflexion sheds a particular light on the functioning of verbal interaction involving a teacher and a learner, as well as on the working of learning itself. Besides, it allows an interpretation, which we hope will be original, of some very common teaching behaviours. Finally, it may be an indirect contribution to a more general reflexion on the role of explicite grammar in language learning.
Identifiants
https://libra.unine.ch/handle/123456789/11690
Type de publication
journal article
Dossier(s) à télécharger
 main article: 11-23_PyBISs.pdf (1.1 MB)
google-scholar
Présentation du portailGuide d'utilisationStratégie Open AccessDirective Open Access La recherche à l'UniNE Open Access ORCIDNouveautés

Service information scientifique & bibliothèques
Rue Emile-Argand 11
2000 Neuchâtel
contact.libra@unine.ch

Propulsé par DSpace, DSpace-CRIS & 4Science | v2022.02.00